نشانی: بزرگراه بابایی شرق، هنگام جنوب، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی (عج)، مجتمع خدمات خودرویی شبنم، اتو رنگ رضایی

تلفن تماس: 09123708426

آدرس صافکاری رضایی

عمل لیسه گیری یا لیسه کاری رنگ خودرو برای رفع خراش‌های عمیق به وجود آمده بر سطح بدنه اتومبیل انجام می‌گیرد. در اینگونه خراش‌ها رنگ بدنه خودرو دچار ترک‌هایی شده است که در صورت عدم رسیدگی باعث گسترش خوردگی رنگ بدنه خودرو می‌گردد.

لیسه گیری ماشین

ظاهر خودرو به دلیل یکدستی رنگ آن به سادگی با یک خراش کوچک آسیب می‌بیند. عدم رسیدگی به این آسیب‌های جزیی به دلیل یکپارچگی رنگ خودرو در بلند مدت آسیب‌های جبران ناپذیری را به ظاهر و  بدنه خودرو وارد می‌نماید. یکی از آسیب‌های مهم در جریان تصادفات خراش‌های جزیی و عمیق به وجود آمده بر روی سطح بدنه خودرو است که لازم است قبل از پولیش کاری یا ترمیم رنگ بدنه اتومبیل این خراش‌ها ترمیم گردد. ترمیم این خراش از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مهمترین آنها لیسه گیری ماشین یا لیسه کشی خودرو می‌باشد.


لیسه گیری ماشین چیست؟


لیسه گیری اتومبیل که با عناوین مختلف لیسه کاری و لیسه کشی نیز شناخته می‌گردد در واقع به بخشی از عمل خشگیری بدنه اتومبیل اشاره می‌نمایند. بدنه اتومبیل به طور معمول از دو یا سه لایه فلز تشکیل شده است که این لایه‌ها در جریان تصادفات ممکن است دچار خراش یا پارگی گردند. زمانی که سطح خراش به لایه دوم یا سوم بدنه اتومبیل می‌رسد در واقع اتومبیل دارای خراش عمیق گردیده است که برای رفع آن نیاز به انجام عمل خشگیری می‌باشد. رفع هر یک از خراش‌های بدنه خودرو دارای روش‌ها و اصول خاص خود می‌باشد که تنها از عهده صافکاران حرفه ای و متبحر بر می‌آید.


لیسه گیری رنگ خودرو


عمل لیسه گیری یا لیسه کاری رنگ خودرو برای رفع خراش‌های عمیق به وجود آمده بر سطح بدنه اتومبیل انجام می‌گیرد. در اینگونه خراش‌ها رنگ بدنه خودرو دچار ترک‌هایی شده است که در صورت عدم رسیدگی باعث گسترش خوردگی رنگ بدنه خودرو می‌گردد. مراجعه به یک متخصص برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های رنگ بدنه خودرو یکی از مهمترین کارهایی است که صاحبان خودرو باید انجام دهند.


روش لیسه گیری


با توجه به آنچه که گفته شد یکی از روش‌های رفع خراش‌های عمیق بر روی بدنه ماشین  استفاده از لیسه گیری، لیسه کشی یا همان لیسه‌کاری می‌باشد. عملیات لیسه‌گیری بدین صورت است که صافکار با شناسایی محل آسیب‌دیدگی با استفاده از شوینده‌های مخصوص آن را کاملا تمیز می‌نماید. سپس با قرار دادن آن در برابر نور خورشید یا نور فرابنفش عمق خراش‌ها را می‌سنجد تا به تخمین درستی، از میزان کاری که باید انجام دهد بپردازد. پس از شناسایی عمق خراش به شناسایی رنگ بدنه خودرو می‌پردازد و با انتخاب کد رنگ مناسب برای خودرو آسیب دیده اقدام به بتونه کاری یا همان پر کردن محل خراش با استفاده از بتونه سنگی و رنگ خشک می‌نماید. پس از اینکه رنگ توسط بدنه اتومبیل جذب گردید و خشک گردید نوبت به لیسه گیری اتومبیل می‌رسد، در این مرحله صافکار با استفاده از لیسه‌های مناسب اقدام به برداشتن اضافات رنگ بیرون زده از خراش می‌نماید تا سطحی صاف و یکدست به وجود آید. 


لزوم انجام لیسه گیری پیش از پولیش کاری


بسیاری از صافکاران غیرحرفه ای از عملیات لیسه کاری خوداری می‌نمایند و فقط محل خراش را با استفاده از رنگ خشک پر می‌کنند و آنگاه با استفاده از دستگاه پولیش اقدام به برداشتن باقی مانده رنگ می‌نمایند که این امر باعث باقی ماندن لکه خراش بر روی سطح بدنه خودرو می‌گردد. برای داشتن یک صافکاری بی عیب و نقص لازم است که همه ی مراحل بتونه کاری، لیسه گیری و پولیش کاری سطح اتومبیل به دقت انجام گردد.


پولیش کاری بدنه خودرو


پس از انجام لیسه کاری، نوبت به عملیات پولیش کاری محل آسیب دیده می‌رسد. پولیش کاری و واکس کاری در واقع آخرین مرحله خشگیری بدنه خودرو می‌باشند که لازم است توسط یک صافکار حرفه ای انجام گردد. لازم به ذکر است که در بازار انواع پولیش وجود دارد که تنها یک صافکار حرفه ای می‌تواند مشخص نماید کدام نوع آن مناسب اتومبیل شما می‌باشد. پس از انجام پولیش کاری با استفاده از یک واکس نرم لازم است بدنه خودرو واکس زده شود تا از ترمیم انجام شده به خوبی بتوان محافظت نمود.

صافکاری رضایی


صافکاری رضایی با استفاده از تیم جوان اما با تجربه خود در امر صافکاری و نقاشی اتومبیل همواره آماده ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به همشریان عزیز تهرانی می‌باشد. این مجموعه که به عنوان یکی از بهترین صافکاری‌های شرق تهران شناخته می‌شود نتایج درخشانی از رضایت مشتریان خود را در کارنامه خود دارد. برای داشتن یک نتیجه حرفه ای نیازمند افراد حرفه ای می‌باشید.