نشانی: بزرگراه بابایی شرق، هنگام جنوب، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی (عج)، مجتمع خدمات خودرویی شبنم، اتو رنگ رضایی

تلفن تماس: 09123708426

آدرس صافکاری رضایی

یکی از مهم ترین ابزاری که در صافکاری استفاده می‌شود سنباده یا سمباده است که از آن تقریبا در اکثر خدمات صافکاری استفاده می‌شود. سنباده‌ها به لحاظ زبری درجات مختلفی دارند که هریک از درجات آن مناسب بخشی از کار صافکاری است.

روش سمباده زدن خودرو

امروزه صافکاری بدنه خوردو به یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. با گسترش روز افزون تعداد خودروها و افزایش قیمت آنها توجه افراد به سمت خرید اتومبیل‌های دسته دوم بسیار جلب شده است. در نتیجه انجام یک صافکاری بی نقص و ماهرانه می‌تواند تاثیر بسیاری در قیمت و صافکاری بدنه خودرو یکی از کارهای بسیار ظریف در زمینه خودرو می‌باشد که عدم دقت و ظرافت در آن می‌تواند نتایج نامطلوبی را پدید آورد.
صافکاری بدنه خودرو خدمات متنوعی را از جمله صافکاری، نقاشی، صافکاری بی رنگ، پولیش کاری، واکس بدنه خودرو، سرامیک خودرو، شاسی کشی، تعمیر سپر، تعمیر رکاب، تگرگ کشی و ... شامل می‌شود. هر یک از این خدمات اصول و قواعد و مهمتر از آن ابزار خاص خود را دارد که تنها یک صافکار حرفه ای می‌تواند با استفاده از ابزار صافکاری متناسب با نوع آسیب وارده، یک صافکاری بی عیب و نقص را روی بدنه خودرو پیاده نماید.


سمباده زدن بدنه خودرو


یکی از مهم ترین ابزاری که در صافکاری استفاده می‌شود سنباده یا سمباده است که از آن تقریبا در اکثر خدمات صافکاری استفاده می‌شود. سنباده‌ها به لحاظ زبری درجات مختلفی دارند که هریک از درجات آن مناسب بخشی از کار صافکاری است. استفاده از سنباده برای بدنه اتومبیل نکات مهمی در خود دارد که اگر صافکار به این نکات توجه ننماید نتیجه کار از نما و جلوه مطلوبی برخوردار نخواهد بود. این نکات را می‌توان اینگونه تعریف نمود.


تمیز کردن سطح بدنه پیش از سنباده زدن


تمیز کردن سطح بدنه خودرو مهمترین قدم در سنباده زدن است. اگر سنباده زدن را بر روی بدنه ای کثیف انجام دهید نتیجه کار ابدا رضایت بخش نخواهد بود علاوه بر آن مواد چسبیده در جریان سنباده زدن اختلال ایجاد می‌کند.


مشخص نمودن محدوده سنباده زدن


منطقه ای را که خط و خش در آن قرار دارد به فاصله 10 سانتی متر درون یک مربع با طول 20 سانتی متر قرار دهید و خطوط مربع را با چسب نواری مشخص کنید تا محدوده سنباده کاریتان کاملا مشخص گردد.

مطلب پیشنهادی: صافکاری بدون رنگ با pdr

 

 

نوع سنباده مورد استفاده


سنباده‌ها دارای درجات مختلفی از زبری هستند که این زبری با اعداد نشان داده می‌شود. بهترین سنباده برای سنباده زدن بدنه خودرو سنباده پی 3000 یا پی 2500 است که بسیار نرم هستند. توجه نمایید که سنباده‌ها باید کار زده شده باشند و از درجه سختی آنها کاسته شده باشد.

دقت در میزان سنباده کاری


سنباده کاری سایش رنگ را بسیار بیشتر از پولیش کاری در پی دارد در نتیجه صافکار در میزان سنباده کاری لازم است دقت زیادی به خرج دهد تا رنگ بیشتر از مقدار لازم برداشته نشود.

 

لغزنده بودن محل سنباده زدن


در تمامی مراحل سنباده زدن منطقه مورد نظر باید مرطوب و لغزنده باشد که به طور کل با استفاده از مایع شوینده مخلوط با آب این رطوبت و لغزندگی به وجود می‌آید.


اعمال فشار یکدست در سنباده زدن


بر اعمال فشار دستتان در جریان سنباده زدن کنترل داشته باشید تا سطح یکدستی به وجود آورید می‌توانید از پد یا اسفنج بین دست و سنباده استفاده کنید تا از فشار زیاد دست جلوگیری نماید.



زاویه سنباده زدن


بهترین حالتی که می‌توان از سنباده برای رفع خط و خش و خطوط روی بدنه خودرو استفاده نمود، استفاده از سنباده با زاویه قائمه نسبت به بدنه خودرو می‌باشد، در این حالت راحتر و سریعتر به عمق خراشیدگی دست خواهید یافت.

 

پولیش کاری پس از سنباده زدن


سنباده کاری باعث ایجاد خش‌های سطحی شبیه هولوگرام بر روی بدنه می‌شود، برای داشتن یک کار تمیز و بی نقص لازم است این خش از بین روند که این کار تنها با استفاده از پولیش کاری میسر خواهد بود. 

صافکاری رضایی


صافکاری با دستگاه مکش رضایی با بهره گیری از تجربه استادکارهای مجرب خود در امور مختلف صافکاری pdr یکی از برترین صافکاری‌های شهر تهران است که انواع خدمات صافکاری اتومبیل‌های داخلی و خارجی را به بهترین نحو ممکن برای شما انجام خواهد داد. برای آگاهی از تعرفه خدمات و مشاوره با مجموعه رضایی تماس حاصل فرمایید.