نشانی: بزرگراه بابایی شرق، هنگام جنوب، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی (عج)، مجتمع خدمات خودرویی شبنم، اتو رنگ رضایی

تلفن تماس: 09123708426

آدرس صافکاری رضایی

رنگ کوره ای یک روش و ابزاری برای بالا بردن کیفیت کار رنگ زدن بدنه خودرو می باشد. عموم مردم برداشت نادرستی از مراحل رنگ کوره ای دارند وتصور می کنند که در این روش می بایست بدنه ی خودرو خود را رنگ کرده و سپس ماشین را در معرض نور شدید یا حرارت و یا در محفظه ای شبیه کوره همراه با دمای بالای قرار دهند. 

ضرورت رنگ کـوره ای در بدنه خودرو ها

کوره و رنگ کوره ای

 

در تعریف این نوع این رنگ در اصل هیچ تفاوتی بین دیگر انواعش نیست و در اصل رنگ کوره ای یک روش و ابزاریست برای بالا بردن کیفیت در کار می باشد. ولی عموم مردم برداشت و استدلال های نادرستی از رنگ کوره ای دارند و بر این باورند که این روش به این صورت است که می بایست بدنه ی خودرو خود را رنگ کرده و سپس ماشین خود را در معرض یک نور شدید یا حرارت و یا حنی در محفظه ای شبیه کوره همراه با دمای متناسب قرار دهند . ولی این طرز فکر و باور اشتباهی است که همه دارند. این عمل نه تنها مناسب نبوده بلکه کیفیت پایین تری از رنگ های معمولی در بدنه خودرو ایجاد می کند.

بنابراین باید گفت که کوره، محفظه ای عاری از هر گونه ذرات پراکنده در هوا مانند گرد و غبار بوده که درون این محفظه هوای کاملا تمیزی جریان دارد. که این عوامل محیطی بر روی رنگ بدنه خودرو بی تاثیر می باشند، یعنی محیط ایزوله می باشد و همان اندک هوای تمیزی هم که در کوره موجود می باشد فیلتر می شود. که در این میان بیشتر افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند با در نظر نگرفتن عوامل جوی و حتی با ایجاد کردن محیط های غیر استاندارد شبیه اتاقک های پلاستیکی برای رنگ کاری اقدام به انجام این کار می کنند که روشی نادرست می باشد.

حرارت طبیعی

حرارت طبیعی و رنگ کوره ای

دمای استاندارد در کوره ها برای اینکه یک رنگ کوره ای مرغوب و مناسبی حاصل شود می بایست حدود 23 تا 24 درجه باشد. با توجه به اینکه برای کنترل دمای داخل کوره از تکنولوژی خاص خود با بهره گیری از سنسورهای کنترل حرارت و دما استفاده می شود تا دمای اتاق و نوسانات آن کنترل شود و این عمل ثابت ماندن دما در داخل کوره باعث می شود که به مولکول های رنگ و کلر اجازه داده شود تا فاصله بین مولکولی خود را تا حدی پایین بیاورند که نتیجه آن یک دست و صیقل شدن رنگ سطح بدنه خودرو شود و از نظر یک کارشنارسی رنگ بدنه خودرو سطح بدنه ماشین کریستالی و یکدست شده اشت.بعد از کنترل این دما توسط متخصص مربوطه در مرحله بعد که چند دقیقه ای در این دمای ثابت 23 الی 24 درجه بوده است شروع به بالا بردن درجه حرارت کوره می نمایند، بطوری که این حرارت دما تا 62 درجه سانتی گراد برده می شود تا رنگ کاملا به پختگی و ظرافت خود برسد.

تفاوت سبک حرارت طبیعی با روشهای غیر استاندارد

روش های رنگ کوره ای

مسلما رنگ آمیزی که در رنگ کوره ای به روش طبیعی انجام می شود به دلیل ابزارها و سنسور های که به  IR معرف هستند استفاده می شود و باعث ثابت ماندن دمای ثابت در داخل کوره می شوند که این نکته مهمی می باشد و همچنین هوای ایزوله که در کوره وجود دارد بهتر از روش های غیر استانداردی مانند قرار دادن در یک محیطی که شرایط جوی مناسب برای این کار نمی باشد و استفاده از بخاری که این خود در نوسانات دما به شدت تاثیر گذار می باشد به عنوان حرارت دهنده استفاه می شود . می باشد. در ضمن لازم است که عملکرد چراغ های IR را به این صورت بوده که رنگ بدنه خورو را از زیر خشک می کند. چون دمای بدنه خودرو و سطح کار با دمای کوره برابر است. در حالی که در روش غیر استاندارد با استفاده از بخاری تنها قسمت جلوی بخاری خشک می شود و این یعنی کدری، مات شدن و اشکالاتی چون صیقل نبودن بدنه ماشین و در کارشناسی رنگ بدنه خودرو از نظر کارشناسان وخریدار افت قیمت ماشین را دارد.

در حالت رنگ آمیزی به روش غیر استاندارد ، رنگ و حلال با هم در آمیخته می شوند و مایع حاصل اسپری می شود اما در روش رنگ کوره ای بار های نا همنام موجود در سطح بدنه ماشین با یون های باردار رنگ به هم می چسبند و فاصله بین مولکولی به حداقل رسیده و انسجام و یکدستی افزایش می یابد، که در روش معمولی انسجام رنگ پایین و سطح بدنه ماشین مات به نظر می آید

رنگ کوره ای و کارواش

رنگ کوره ای و کارواش

از نکات مهم دیگری که در نتایج کار و کریستالی بودن رنگ بدنه خودرو در نظر گرفت، استفاده از آستری مناسب که با سطح بدنه هم سازگار باشد، که در رنگ کور ه ای تولید شده نمود بیشتری دارد و برای آلومینیوم، آهن و ... از آستر های بکار گرفت که مناسب سطح کار باشد. مثلا استفاده از یک سپر بدون آستر که یک واسطه مناسب محسوب می شود رنگ آمیزی شود. به این دلیل برای نشست رنگ روی سطح سپر احتیاج به یک واسطه داریم. اگر دقت داشته باشد یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود رنگ سپر های بدنه ماشین ها زود از بین برود و یا با رفتن چندبار به کارواش کنده می شود البته مسئله زمان مدنظر می باشد به این دلیل بوده که کیفیت آستر که به عنوان واسطه نقش مهمی را ایفا می کند پایین بوده است . البته این موضوع بیشتر در خودرو های که تولید داخلی بوده نمود دارد.

اگر برای تاثیر یک رنگ کوره ای خوب همه امکانات مناسب را هم مهیا کرده باشید، باز هم رنگ برای اینکه به بالاترین کیفیت خود برسد نیاز به گذر زمان دارد. اگر دو خودرو هم ‌زمان رنگ شوند و حتی از رنگ کوره‌ای در هر دو استفاده کرد، آن خودرو ای رنگی بهتری خواهد داشت که بین سنباده و پولیش کاری آن با زمان رنگ آمیزیش فاصله بیشتری باشد. هر چقدر این زمان بیشتر باشد رنگ کوره ای بهتری حاصل می شود.

صافکاری رضایی

 

این مجموعه با پرسنل جوان و با تجربه در کارشناسی رنگ خودرو در تهران خدمات زیادی از جمله  سپرسازی و صافکاری بی رنگ تگرگ خوردگی ، درصورت لزوم صافکاری نقاشی ماشین های تصادفی با بروز ترین امکانات در رنگ کاری به ویژه رنگ کور ه ای با بهترین کیفیت و استفاده از کوره های پیشرفته آماده خدمت رسانی شهروندان محترم می باشد.