نشانی: بزرگراه بابایی شرق، هنگام جنوب، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی (عج)، مجتمع خدمات خودرویی شبنم، اتو رنگ رضایی

تلفن تماس: 09123708426

آدرس صافکاری رضایی

کارشناسی بدنه خودرو شامل سه مرحله مختلف است که هریک از این مراحل بر یکی از بخش های بدنه خودرو دلالت دارد. این سه مرحله شامل برسی شاسی بندی و ستون خودرو، بررسی رنگ شدگی بدنه خودر و بررسی اصالت قطعات خودرو می باشد.

کارشناسی بدنه خودرو

امروزه با توجه به افزایش قیمت خودرو بسیاری از افراد به دنبال خرید ماشین های دسته دوم هستند. با روی کار آمدن دستگاه‌های جدید و پیشرفته در امر صافکاری امروزه تشخیص ماشین های صافکاری شده و شاسی کشی شده نسبت به ماشین های سالم بسیار دشوار شده است. از آنجایی که بدنه خودرو یکی از مهمترین بخش های خودرو می باشد که در ایمنی سرنشینان خودرو نقش مهمی را ایفا می کند اطمینان از سالم بودن بدنه و شاسی بندی خودرو امری حیاتی است. 

اهمیت کارشناسی بدنه خودرو


اگر به دنبال خرید اتومبیل دسته دومی هستید و هیچ آگاهی نسبت به پیشینه این اتومبیل ندارید بهتر است دست نگه دارید و قبل از هرچیز با یک کارشناس بدنه خودرو مشورت نمایید و اتومبیل مورد نظر را برای کارشناسی به دست افراد حرفه ای بسپارید. کارشناسن بدنه اتومبیل کسی است که با استفاده از تجربه و ابزارهای مرتبط توانایی تشخیص را رنگ شدگی اتومبیل، شاسی کشی و تعویض قطعات دارا می باشد. کارشناس بدنه خودرو با کسب مهارت و تجربه در این امر به راحتی قابلیت تشخیص نقاط آسیب دیده، شاسی کشی، قطعات تعویضی، رنگ خوردگی، اصالت خودرو، اتاق تعویضی و ... می شود. 


سالم بودن ماشین های دسته دوم در هنگام خرید امر مهمی است زیرا اتومبیل هایی که در تصادفات آسیب دیده اند به خصوص در تصادفات شدید از استحکام و ایمنی لازم برخودار نیستند. علاوه بر آن هر گونه رنگ شدگی، تعویض قطعه، خوردگی یا تغییر شکل بدنه یا شاسی بندی در قیمت نهایی خودرو تاثیر بسیاری می گذارد. 


 مراحل کارشناسی بدنه خودرو


کارشناسی بدنه خودرو شامل سه مرحله مختلف است که هریک از این مراحل بر یکی از بخش های بدنه خودرو دلالت دارد. این سه مرحله شامل برسی شاسی بندی و ستون خودرو، بررسی رنگ شدگی بدنه خودر و بررسی اصالت قطعات خودرو می باشد.


بررسی شاسی بندی و ستون خودرو


شاسی خودرو مهمترین قسمت بدنه خودرو است که از نگاه افراد پنهان است. اگر خودرو دسته دومی که خیال خرید آن را دارید شاسی کشی شده است بهتر است از خرید آن صرفه نظر نمایید زیرا علاوه بر ایمنی کمتر، این اتومبیل هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد نمود. ستون خودرو نیز بخش مهم دیگری در بدنه اتومبیل است که محل اتصال سقف خودرو و بدنه اتومبیل می باشد. آسیب های وارده به آن علاوه بر کاهش ایمنی باعث ایجاد مشکلاتی در درب و سقف اتومیبل خواهد شد که در دراز مدت بیشتر خود را نشان خواهد داد. کارشناسی شاسی بندی و ستون خودرو حتما باید توسط افراد حرفه ای و خبره انجام گردد. 


بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو


پس از شاسی بندی و ستون یکی از بخش های مهم بدنه خودرو که نیاز به کارشناسی دقیق باری تعیین قیمت دارد رنگ بدنه خودرو است. با روی کار آمدن ابزار صافکاری جدید و بالا رفتن مهارت، دقت و ظرافت صافکاران باید بدانید که برخی از این صافکاران به گونه ای بدنه خودرو را رنگ می نمایند که برای افراد عادی هرگز قابل تشخیص نخواهد بود و تنها صافکاران حرفه ای با استفاده از ابزارهای دقیق برای تعیین رنگ خودرو قابلیت تشخیص این رنگ شدگی را دارند. رنگ بدنه خودرو نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی خواهد داشت پس برای تشخیص آن از یک کارشناس حرفه ای رنگ بدنه خودرو استفاده نمایید.


بررسی اصالت قطعات خودرو


در برخی از تصادفات میزان آسیب وارده به قسمت هایی از خودرو به گونه ای است که صافکار ناگزیر از تعویض قطعه خواهد بود. تعویض قطعات خودرو باعث کاهش شدید قیمت خودرو خواهد شد در نتیجه اگر به دنبال خرید اتومبیل دسته دومی هستید، کارشناسی اصالت قطعات بدنه خودرو بسیار مهم می باشد. تشخیص تعویض قطعه کار بسیار سختی خواهد بود زیرا گاهی قطعات خودرو از روی اتومبیل های دیگری برداشته شده است که کاملا با اتومبیل مورد نظر مطابقت داشته است. لازم به ذکر است که تعویض قطعه در ایران یک ایراد محسوب می گردد اما در کشورهای اروپایی بدیهی ترین امر در صافکاری است زیرا قطعه نو از استحکام و ایمنی لازم برخودار خواهد بود و تعویض قطعه آسیب دیده معقول تر جلوه خواهد نمود.

کارشناسی بدنه خودرو صافکاری رضایی


با توجه به آنچه که گفته شد در هنگام خرید اتومبیل های دسته دوم استفاده از نظر کارشناسان حرفه ای بدنه خودرو بسیار مهم است. صافکاری رضایی با استفاده از تیم مجرب و حرفه ای و ابزار دقیق کارشناسی بدنه خودرو یکی از بهترین تیم های کارشناسی بدنه خودرو را در تهران دارد و همواره آماده خدمت رسانی به خریداران اتومبیل های دسته دوم است. این تیم با سابقه دو دهه ای خود دغدغه های شما را در خرید ماشین دست دوم تا حد زیادی کاهش خواهد داد.